Polacy żałują, Rumuni świętują.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Polacy żałują, Rumuni świętują.

    Zamieszczone przez piotrek_os
    też tak miałem......muisz tą żarówka pokrecic....raz ja wsadzic tak a drugi raz odwrotnie.... (rozumiem, ze chodzi o ta żarówke co jest tez stop)
    tak, to od stopu... tyle, że żarówki nie da się włożyć odwrotnie. Ma te wystające bolce ułożone niesymetryczni i wygląda iż tylko w jednym położeniu można je włożyć.
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Polacy żałują, Rumuni świętują.

    W czasie, gdy w halach obumarłej FSO hula wiatr, rumuńska Dacia ma powody do dumy.

    Z fabryki w Mioveni wyjechał niedawno samochód oznaczony numerem 4 000 000!
    Jubileuszowym autem jest uterenowiony model duster z napędem 4x4 i 110-konnym wysokoprężnym silnikiem 1,5 dCi.


    Historia Dacii - podobnie jak FSO - sięga lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Polski i rumuński zakład podążały początkowo tą samą drogą - obie fabryki zdecydowały się na współpracę licencyjną. Firma od początku istnienia (1948 rok) związana była z francuskim Renault. Rumuni nie popełnili jednak tego błędu, co my i zdecydowali się stworzyć i promować własną markę. W 1966 roku pojawiła się nazwa Dacia. Początkowo starano się własnymi siłami zaprojektować od podstaw nowe auto o nazwie mioveni, jednak po dwóch latach prób, w 1968 roku, podpisano umowę licencyjną z Renault.



    Pierwszym modelem produkowanym w rumuńskiej fabryce była dacia 1100 - kopia produkowanego w latach 1962-1971 renault 8. Auto szybko zastąpione zostało zdecydowanie nowocześniejszą serią 1300 (samochód miał np. przedni napęd) zbudowaną w oparciu o renault 12.

    Bez Francuzów


    Po ośmiu latach współpracy - w 1976 roku - drogi Dacii i Renault rozeszły się. W dalszym ciągu wytwarzano jednak cieszącą się sporym powodzeniem serię 1300. Podobnie jak w FSO, również w Dacii opracowano wiele prototypów. W przeciwieństwie do polskiego, rumuński rząd dostrzegał jednak potrzebę rozwoju oferty państwowego producenta.


    W 1985 roku Dacia świętowała wyprodukowanie pierwszego miliona samochodów. W tym samym czasie uruchomiono produkcję małolitrażowego pojazdu 500 lastun. Mikroskopijnych rozmiarów autko (długość 2950 mm, szerokość 1410 mm, wysokość 1340 mm, rozstaw osi 1915 mm) miało trzydrzwiowe nadwozie wykonane w całości z włókna szklanego (kształt auta przypominał ładę oka). Pojazd napędzany był dwucylindrowym silnikiem o pojemności 499 cm rozwijającym 23 KM. Auto rozpędzało się do prędkości maksymalnej 106 km/h i - przynajmniej, jeśli wierzyć danym fabrycznym - zużywać miało 3 l benzyny na 100 km (jak widać już wtedy Rumuni troszczyli się o poziom emisji CO2...).

    Niestety, mimo zastosowania nowoczesnych rozwiązań technicznych, samochód nie przyjął się na rynku. Auto było bardzo niedbale wykończone, a małe nadwozie skutecznie ograniczało praktyczność. Produkcję modelu 500 lastun przerwano w 1989 roku, po zaledwie 4 latach.


    Trudne lata, słuszny kierunek

    Mimo zmian ustrojowych w początku lat dziewięćdziesiątych konstruktorzy Dacii nie próżnowali. W 1994 roku uruchomiono produkcję zaprojektowanego w Rumunii modelu nova. Auto, które zbudowane zostało w oparciu o płytę podłogową peugeota 309 dostępne było jako hatchback i kombi. Do napędu służyły benzynowe jednostki o pojemności 1,4 l i 1,6 l, ta ostatnia, w najmocniejszej wersji (72 KM) wyposażona była we wtrysk paliwa firmy Bosch. Mimo dyskusyjnej urody samochód stał się w Rumunii bardzo popularny.



    W 2000 roku na rynku pojawiła się jego zmodernizowana (już przez Renault) wersja oznaczona symbolem supeRNova. Pojazd, który w najbogatszej wersji - clima - oferowany był z klimatyzacją i wspomaganiem kierownicy przetrwał w produkcji do 2003 roku. Wówczas pojawiła się kolejna modernizacja. Auto otrzymało nazwę solenza, w ofercie pojawił się silnik wysokoprężny. Ostatecznie pojazd zniknął z oferty dopiero w 2005 roku.

    Chociaż konkurowanie z używanymi pojazdami z zachodu nie było łatwe, w latach dziewięćdziesiątych Dacia radziła sobie nienajgorzej. W 1998 roku z fabryki wyjechał pojazd oznaczony numerem 2 000 000.


    Era logana

    Prawdziwy rozkwit marka przeżyła jednak dopiero w ostatniej dekadzie. W 1999 roku firmą znów zainteresowało się francuskie Renault. Francuzi wykupili niemal 100 procent akcji, na poważnie zajęli się też modernizacją. Koncern Renault w optymalizację procesu produkcji i dostosowanie zakładu w Pitesti do francuskich standardów zainwestował aż miliard euro.


    Inwestycja przyniosła spodziewane efekty. W 2004 roku zaprezentowano samochód, który miał całkowicie odmienić wizerunek marki - model logan. Pojazd w całości bazował na rozwiązaniach koncernu Renault, największymi atutami sedana segmentu C miały być duże możliwości przewozowe i stosunkowo nowoczesna konstrukcja.

    Auto zaprojektowane zostało z myślą o mniej zamożnych klientach, podstawowe wersje wyposażone były bardzo skromnie. Brak wielu elektronicznych dodatków sprawił jednak, że samochód szybko dał się poznać, jako tani i niezawodny. Pojazd odniósł ogromny sukces - dzięki dużemu zainteresowaniu, już w 2007 roku Dacia świętowała wyprodukowanie trzymilionowego auta.


    Potencjał logana wykorzystano po mistrzowsku. Płyta połogowa i jednostki napędowe oferowane w tym modelu stały się podstawą do zbudowania kolejnych modeli rumuńskiego producenta. W 2006 roku zaprezentowano logana MCV - kombi, które w zależności od wersji, przewozić może do 7 pasażerów. Rok później ofertę logana uzupełniły również przeznaczone dla przedsiębiorców auta z nadwoziami typu: pickup i van.


    W 2008 roku, w Genewie zaprezentowano nowy model Dacii - oparte na loganie auto z nadwoziem typu hatchback otrzymało nową nazwę sandero. W zeszłym roku Dacia wkroczyła również do segmentu SUV oferując stworzony na płycie podłogowej logana model duster.

    Ofensywa modelowa rumuńskiej firmy na tym się jednak nie kończy. Producent przygotowuje się właśnie do opracowania nowego modelu z nadwoziem typu van. Samochód miałby powstać na przedłużonej płycie podłogowej modelu logan MCV i konkurować z takimi pojazdami jak opel zafira czy volkswagen touran. W końcu ubiegłego roku jeden z niemieckich magazynów motoryzacyjnych podał również informacje, że Rumuni rozważają też produkcję samochodu klasy E opartego na podzespołach renault fluence oraz niewielkiego auta miejskiego stworzonego w oparciu o renault clio.

    Im się udało

    Patrząc z perspektywy upadającej FSO trzeba przyznać, że dorobek Dacii jest godny pozazdroszczenia. Od początku istnienia marka zarządzana była w sposób rozsądny i przemyślany, mimo złej sytuacji gospodarczej Rumuni potrafili znaleźć pieniądze na opracowanie i wdrożenie do produkcji nowych modeli.



    W czasach, gdy my produkowaliśmy "polskie fiaty", mimo korzystania z francuskiej licencji, Rumuni postawili na wypromowanie własnej marki, co okazało się świetną inwestycją. W 1999 roku koncern Renault przejął bowiem nie tylko podupadłą fabrykę, ale też rozpoznawalny w całym byłym bloku wschodnim znak handlowy, który - mimo upływu lat - kojarzony był z przystępną ceną i stosunkowo nowoczesną techniką. By zapewnić marce sukces na współczesnym rynku wystarczyło popracować nad jakością.

    Inżynierowie Renault wykonali swoją pracę po mistrzowsku - przystępna cena w połączeniu z trzyletnią gwarancją zaskarbiły firmie wierną rzeszę fanów nie tylko na rumuńskim rynku. Samochody Dacii chętnie wybierane są również przez klientów: niemieckich, francuskich, włoskich, hiszpańskich czy tureckich. Sam logan zyskał tak wielką popularność, że (również pod marką Renault) produkowany jest w: Brazylii, Iranie, Indiach, Kolumbii i Maroku.

    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • GrzesiekM
      Drive
      • 2011
      • 61

      #3
      Zamieszczone przez szkoda
      Francuzi wykupili niemal 100 procent akcji, na poważnie zajęli się też modernizacją. Koncern Renault w optymalizację procesu produkcji i dostosowanie zakładu w Pitesti do francuskich standardów zainwestował aż miliard euro.
      Co prawda Dacia nie jest już rumuńska, ale mimo wszystko autka produkują podobno nienajgorsze (Sandero), miejca pracy są, a Polska - rynek zbytu.


      Srebrna Strzała
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51901

      Komentarz

      • Skfarek
        RS
        • 2010
        • 4795
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Z tego co czytałem to u nas największym problemem w FSO były związki zawodowe, większość potencjalnych inwestorów została "odstraszona" ich żądaniami i potencjalnymi strajkami :roll:
        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

        Komentarz

        • macluke
          Elegance
          • 2010
          • 875

          #5
          Tylko niestety Dacia ma niezbyt rewelacyjne wyniki EuroNcap:

          Find Euro NCAP latest ratings for recently tested vehicles sorted by publication date, star rating and make with standard equipment or safety pack

          Find Euro NCAP latest ratings for recently tested vehicles sorted by publication date, star rating and make with standard equipment or safety pack

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez GrzesiekM
            Co prawda Dacia nie jest już rumuńska, ale mimo wszystko autka produkują podobno nienajgorsze (Sandero), miejca pracy są, a Polska - rynek zbytu.
            tak samo jak skoda nie jest czeska ale chyba lepsze to niż nic

            Zamieszczone przez macluke
            Tylko niestety Dacia ma niezbyt rewelacyjne wyniki EuroNcap:
            najważniejsze, że ma wyniki sprzedaży
            a to, że Sandero czy Duster ma JEDNĄ gwiazdkę więcej niż O2 to nikt nie wie co to tak na prawdę znaczy :lol:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • GrzesiekM
              Drive
              • 2011
              • 61

              #7
              szkoda, Dokładnie, może i kapitał nie jest czeski, czy rumuński, ale firma daje ludziom prace (i Skoda i Dacia maja fabryki w swoich krajach) i nieźle sobie prosperuje, poza tym wielu ludzi kupuje takie auto chociażby z sentymentu do marki i tego, że jest to rodzima produkcja.


              Srebrna Strzała
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51901

              Komentarz

              • macluke
                Elegance
                • 2010
                • 875

                #8
                Zamieszczone przez GrzesiekM
                poza tym wielu ludzi kupuje takie auto chociażby z sentymentu do marki i tego, że jest to rodzima produkcja.
                jasne :szeroki_usmiech
                premier Pawlak też tak niby jeździł polonezem. Tylko że za miastem przesadał się do lancii
                sentyment to chyba na ostatnim miejscu - liczy się cena, czyli to, ile kto jest w stanie dać za auto.
                A fabryka przede wszystkim patrzy na wyniki i koszty pracy a nie na to, że uszczęśliwia naród
                Jak przestanie sie jej to opłacać - przeniesie produkcję tam, gdzie jest taniej. Tak to działa - nie ma nic za darmo.

                Komentarz

                • tomek
                  L&K
                  • 2005
                  • 1078

                  #9
                  taka fabryka ma też lokalnych podwykonawców, płaci podatki. Także nie liczy się tylko sama firma, ale także cała otoczka.
                  O2FL RS | S2 | F2

                  Komentarz

                  • GrzesiekM
                    Drive
                    • 2011
                    • 61

                    #10
                    Zamieszczone przez macluke
                    sentyment to chyba na ostatnim miejscu - liczy się cena, czyli to, ile kto jest w stanie dać za auto.
                    Troche źle się wyraziłem, RÓWNIEŻ ze względu na sentyment. Dajmy na to Rosja gdzie pr. Putin promował rodzimą produkcje, na co obywatele mówili, że nie będa tych aut kupować bo są beznadziejne

                    Ale jeśli coś jest dobre, tańsze od konkurencji i w dodatku od swoich? Tak jak to jest w Rumunii czy w Czechach. Znam wielu ludzi, którzy kupuja, auta tylko dlatego, że mają do niego sentyment; co z z tego, że są tańsze i lepsze, że wiele marek poszło do przodu i robia lepsze samochody, np. Golf vs. Astra, Opel sie rozwija i moim zdaniem najnowsza Astra jest o niebo lepsza od Golfa i tańsza, ale ktoś kto się do Golfa przyzwyczaił i lubi to auto, nie kupi Astry bo to tylko Opel/Vauxhall, a VW to symbol niezawodności, jeżdże nim od zawsze i nigdy mnie nie zawiódł etc...


                    Srebrna Strzała
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51901

                    Komentarz

                    • vw2008
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 118

                      #11
                      Zamieszczone przez GrzesiekM
                      poza tym wielu ludzi kupuje takie auto chociażby z sentymentu do marki i tego, że jest to rodzima produkcja.
                      Ja tez mam sentyment do rodzimej produkcji :szeroki_usmiech ... dlatego jezdze już 4 VW CADDY'm

                      Pozdro
                      By BESTperformance:
                      2.0 TDI 16v BMR 170 @ 200 KM/410 Nm
                      2.0 TDI 8v BMM 140 @ 170 KM/410 Nm
                      Corsa C Z12XE 75 @ 80 KM/120 Nm
                      www.polskie-menu.pl - Tel. 790 533 228

                      Komentarz

                      • Skfarek
                        RS
                        • 2010
                        • 4795
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        ]
                        Zamieszczone przez GrzesiekM
                        Opel sie rozwija i moim zdaniem najnowsza Astra jest o niebo lepsza od Golfa i tańsza, ale ktoś kto się do Golfa przyzwyczaił i lubi to auto, nie kupi Astry bo to tylko Opel/Vauxhall, a VW to symbol niezawodności, jeżdże nim od zawsze i nigdy mnie nie zawiódł etc...
                        Ktoś się zwyczajnie mógł też sparzyć na Oplu i już go nie kupi, a co do rozwijania sie Opla to nie do końca się zgodzę - od czasu Vectry B przez Astrę II do obecnych (Insignia, Astra IV) Opel z uporem maniaka projektuje rozbudowaną konsolę środkową tak, że niektórzy w miarę wysocy kierowcy prawą nogą i kolanem cały czas o nią zawadzają :twisted:

                        Zamieszczone przez GrzesiekM
                        Putin promował rodzimą produkcje, na co obywatele mówili, że nie będa tych aut kupować bo są beznadziejne
                        Mówili mówili, a gdzie najwięcej Ład jeździ i czemu dalej produkują dinozaury pt. Łada 2107 albo Wołga 31105 tudzież Niva?
                        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Zamieszczone przez Skfarek
                          a gdzie najwięcej Ład jeździ i czemu dalej produkują dinozaury p
                          gdzie w Białymstoku :lol:
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • Big Wojtek
                            Rider
                            • 2010
                            • 440
                            • Hyundai

                            #14
                            Wbrew pozorom sentyment odgrywa bardzo dużą rolę. Skoda ma w Czechach 34,5% udziału w rynku w roku 2010. Ten wynik jest raczej nie do osiągnięcia w innych krajach. Zresztą jak w Polsce robili Daewoo też się świetnie sprzedawało, a w krajach ościennych hitem nie było.

                            Komentarz

                            • Skfarek
                              RS
                              • 2010
                              • 4795
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              daneczek76, :lol
                              Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                              6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                              Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                              Komentarz

                              • Octan
                                Rider
                                • 2006
                                • 653

                                #16
                                Czy w FSO podjęto kiedyś trafną decyzje strategiczną ? Obawiam się że nie. Zaraz po powstaniu fabryki zrezygnowano z uzgodnionej już, bardzo korzystnej umowy licencyjnej z Fiatem, na rzecz już wtedy podstarzałej Pabiedy M20 od towarzyszy radzieckich. W roku 67 zamiast kupić licencję na nowoczesnego, świeżo skonstruowanego Fiata 125, który byłby technologicznym skokiem o epokę, to zakupiono krzyżówkę karoserii F 125 z mechaniką dużo starszego fiata 1300/1500. Potem równie "mądra" decyzja, przy udziale związków zawodowych o sprzedaży fabryki koreańczykom i na koniec równie głupie zbycie zakładu "inwestorowi ukraińskiemu"
                                Tak więc ja się nie dziwie że FSO skręciła kark a inni spadli na cztery łapy.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  swoją drogą ter dCI 90 i 110KM powinny już całkiem fajnie jeździć po dłubnięciu
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • TREI
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 176
                                    • Alfa Romeo
                                    • BUD 1.4 MPI 80 KM
                                    • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                    #18
                                    Całkiem niedawno pytałem o Dustera, sprzedawca twierdził że czekac trzeba ok.9mscy

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez TREI
                                      Całkiem niedawno pytałem o Dustera, sprzedawca twierdził że czekac trzeba ok.9mscy
                                      nie dziwię się
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • robak013
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 101

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Octan
                                        W roku 67 zamiast kupić licencję na nowoczesnego, świeżo skonstruowanego Fiata 125
                                        . pewnie mieli prawo wyboru 8)

                                        Komentarz

                                        • Big
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 6389

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          nie dziwię się
                                          A ja się dziwię, bo tych aut wogóle nie widac na drogach :shock:

                                          [ Dodano: Czw 24 Mar, 11 06:59 ]
                                          Zamieszczone przez Octan
                                          Zaraz po powstaniu fabryki zrezygnowano z uzgodnionej już, bardzo korzystnej umowy licencyjnej z Fiatem, na rzecz już wtedy podstarzałej Pabiedy M20 od towarzyszy radzieckich.
                                          Niestety ale to nie my (czyt. polacy) podjeliśmy taką decyzję. Została nam ona zarzucona przez wielkiego brata zza wschodniej granicy
                                          Zamieszczone przez Octan
                                          Potem równie "mądra" decyzja, przy udziale związków zawodowych o sprzedaży fabryki koreańczykom
                                          No niestety, tak w naszym kraju rządzą związki zawodowe Zwiazki króre powinny zajmować się ochrona interesów pracowniczych wpiep... się w politykę i chcą miec wpływ na wszystko, a efekt tego jest opłakany, co widać na przykładzie FSO.
                                          A była już prawie podpisana umowa z GM, tylko koreańczycy rzutem na taśmę zaoferowali związkom zawodowym lepsze gwarancje .... zatrudnienia !! :twisted: Fajnie to teraz brzmi no nie Super te gwarancje były, nie ma co :twisted:
                                          Czarny Elegance

                                          Komentarz

                                          • daneczek76
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 3642
                                            • Toyota

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Big
                                            No niestety, tak w naszym kraju rządzą związki zawodowe
                                            to normalka u mnie w zakładzie miała byc premia 15% kwartalna wtraciły się zwiazki i jest 10% :twisted: samo życie.

                                            co do gwarancji pracowało 70 tys ludzi pracuje ok 15 tyś

                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            TREI napisał/a:
                                            Całkiem niedawno pytałem o Dustera, sprzedawca twierdził że czekac trzeba ok.9mscy


                                            nie dziwię się
                                            tez słyszałem że czas oczekiwania jest ponad pół roku.

                                            [ Dodano: Czw 24 Mar, 11 08:02 ]
                                            Zamieszczone przez Big
                                            rzutem na taśmę zaoferowali związkom zawodowym lepsze gwarancje .... zatrudnienia !! Fajnie to teraz brzmi no nie Super te gwarancje były, nie ma co
                                            lepsze gwarancje zatrudnienia i super technologie z designy :szeroki_usmiech
                                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                            Komentarz

                                            • marektbg
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 861

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Big
                                              A ja się dziwię, bo tych aut wogóle nie widac na drogach :shock:
                                              Mnie też to dziwi - jeszcze MCV na dłuższych trasach spotkać można, w mojej okolicy jednak Sandero są bodajże 2, Dustery też, Logany też może ze 3 - miasteczko niby 50tys. mieszkańców, ale u nas tego sukcesu nie widać.
                                              Dacia musi wziąść się za wnętrze - jeśli stylistyka jest ogólnie do przyjęcia to jednak w środku samochód trochę straszy.
                                              W każdym bądź razie mamy czego uczyć się od Rumunów.

                                              Komentarz

                                              • Octan
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 653

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Big
                                                Niestety ale to nie my (czyt. polacy) podjeliśmy taką decyzję. Została nam ona zarzucona przez wielkiego brata zza wschodniej granicy
                                                Tak, to prawda, ale Geniusz Karpat czyli Nicolae Ceaucescu potrafił się postawić ZSRR a nasi przywódcy nie potrafili.
                                                Jakie to były dziwne czasy niech świadczy fragment artykułu, który ukazał się w gazecie, po uruchomieniu taśmy produkcyjnej Warszawy M20 Cytuje :

                                                "Pierwszy samochód osobowy opuszcza transportery naszej fabryki. Jest to nasze wspaniałe zwycięstwo nad ciemnymi siłami imperializmu usiłującymi popchnąć świat w odmęty nowej, krwawej rzezi wojennej. To nasze zwycięstwo w walce o pokój. Nie jest przypadkiem, że to nasze wspólne zwycięstwo (...) zbiega się z 34 rocznicą Wielkiej Socjalistycznej Rewolucji Październikowej. Nie jest rzeczą przypadku, że my właśnie tę rocznicę, rocznicę Wielkiego Października uczciliśmy naszym czynem produkcyjnym. Dziś w Polsce nie ma nic do powiedzenia wielki kapitał. Naród nasz nie jęczy już w kajdanach nałożonych mu przez rodzimych faszystów spod znaku sanacji, czy przez faszyzm hitlerowski. (...) Nasza fabryka jest symbolem pomocy Związku Radzieckiego. Radzieckie projekty legły u jej podstaw. Na radzieckiej licencji i radzieckich doświadczeniach oparta jest nasza produkcja. W halach naszej fabryki pracują radzieckie maszyny. To nasze zwycięstwo - dumnie spływający z taśmy transportera samochód osobowy M-20 Warszawa - dodaje nowych sił do dalszej walki o pokój, postęp, socjalizm. Wiemy, że w walce tej zwyciężymy, bo z nami jest Geniusz Naszej Epoki - towarzysz Stalin.

                                                Komentarz

                                                • Skfarek
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 4795
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Big
                                                  A ja się dziwię, bo tych aut wogóle nie widac na drogach
                                                  parę Dusterów widuje codziennie, podobnie z Sandero, na Logana jakoś nie zwracam uwagi więc może też się przewija :P
                                                  Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                                  6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                                  Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...